Iğdır Valiliği AB ve Dış İlişkiler
Bürosu Olarak resmi yazışmalarla toplamda gönüllülük esası oluşan AB Proje
Ekibi Iğdır’ın farklı Kamu Kurum ve Kuruluşundan farklı meslek gruplarından oluşturulmuştur.
AB proje ekibi Katılımcıları; Milli Eğitim Müdürlüğünden 37,İl Emniyet
Müdürlüğünden 1,İlçe Kaymakamlıklarından 9, İl Özel İdaresi Genel
Sekreterliğinden 2, Ticaret İl Müdürlüğünden 2, İl Kültür ve Turizm
Müdürlüğünden 3, İl Çevre ve Şehircilik
İl Müdürlüğü 1,İl Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğünden1,İl Gençlik ve
Spor Hizmetleri İl Müdürlüğünden 1, İl Sağlık Müdürlüğünden 1.Iğdır
Belediyesinden 3, toplamda 61 personelden Oluşturulan proje Ekibi İçin Proje Döngüsü Yönetimi Eğitimi talep edilmişti.
Iğdır Valiliği Avrupa
Birliği ve Dış İlişkiler Bürosu Proje koordinatörü Naciye Parlar’ın 2016 yılı
içinde Serhat Kalkınma Ajansının Teknik
Destek Programlarından yararlanarak yazdığı Iğdır Valiliği Avrupa Birliği Proje Ekibinin
Altyapısının Güçlendirilmesi konulu proje SEKA’dan geçmiştir. Iğdır Polisevi
toplantı salonunda 5 günlük (27-02/03-03/2017 tarihleri arasında)toplamda 35
saatlik olan Proje Döngüsü Yönetimi Eğitimi(PCM) ne ortalama 80-100 kişi
katılımı olmuştur.
Proje konumuz olan Proje Döngüsü Yönetimi Eğitimi 5 gün
boyunca hafta içi günde 7 saat, toplamda da 35 saat sürdü. AB proje ekibi
Grupta 61 katılımcı hedeflenmekteydi. Katılım 80-10 kişi arasında oldu. 2
günden ibaret olan ilk bölümde T.C. Kalkınma Bakanlığı, T.C. Gençlik Spor Bakanlığı,
T.C. İçişleri Bakanlığı, T.C. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ve T.C.
Avrupa Birliği Bakanlığı nın vermiş olduğu destekler hakkında bilgi verildi. Proje
fikri oluşturma, mevcut durum analizi, sorun analizi, hedef analizi, strateji
analizi, paydaş analizi, faaliyet planlama, kaynak planlama ve bütçe planlama
çalışmaları yapılacak; örnek bir başvuru formu doldurulacak; proje değerlendirme
süreci, satın alma, görünürlük, proje uygulama kuralları anlatıldı. başarılı
projeler irdelendi., son 3 günden oluşan ikinci bölüm ise Ulusal Ajans Projeleri
hazırlamaya yönelik eğitim verildi.; Ulusal Ajans Destekleri, Erasmus+
Programları KA1 ve KA2, KA3,ECAS ve TURNA Sistemleri, PIC Kodu İşlemleri,
EuroDESK ve EuroPASS konuları anlatıldı.; uygulamalı olarak proje çalışmaları
yapıldı. Proje
Döngüsü yönetimi eğitimi eğitimine katılan Iğdır Valiliği Avrupa Birliği
proje ekibi katılımcılarına yapılan törenle katılım belgeleri Iğdır Vali
yardımcısı, ( il daimi Temas noktası koordinatör Vali yardımcısı)Harun Yücel
Tarafından verilmiştir. Eğitim büyük ilgi gördü.